Zamówienie publiczne na odbieranie śmieci z niezamieszkałych nieruchomości

Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.

 

Na podstawie art. 6c ust. 3c ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2022 r. poz. 1297), Burmistrz Białogardu informuje o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie w okresie od 1 kwietnia 2023 roku do 31 marca 2024 roku odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie miasta Białogard, objętych miejskim systemem gospodarowania odpadami komunalnymi, który obejmował będzie również nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

W związku z powyższym wyznacza się termin nie krótszy niż 60 dni od dnia zamieszczenia niniejszej informacji na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej (od dnia 21 lipca 2022 roku do dnia 20 września 2022 roku) na:

złożenie przez właściciela nieruchomości, objętej miejskim systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Białogardu, na której nie zamieszkują mieszkańcy, oświadczenia spełniającego wymagania, o których mowa w art. 6c ust. 3a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, o wyłączeniu się z systemu odbierania odpadów komunalnych zorganizowanego przez gminę, jeżeli właściciel nieruchomości jest objęty tym systemem. Zgodnie z art. 6c ust. 3a w/w ustawy właściciel nieruchomości wskazuje w pisemnym oświadczeniu gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę, wpisanego do rejestru działalności regulowanej, z którymi zawarł umowę od dnia 1 kwietnia 2023 roku na odbiór odpadów komunalnych, o której mowa w art. 6 ust. 1 pkt 2 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, oraz dołącza do oświadczenia kopię tej umowy, pod rygorem nieskuteczności oświadczenia.

Oświadczenie jest skuteczne od dnia, w którym zaczęła obowiązywać następna umowa zawarta przez Miasto Białogard w sprawie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie mogą być odwołane przez okres obowiązywania tej umowy.
Nieruchomości niezamieszkałe, które zostały objęte miejskim systemem gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie Białogardu to nieruchomości, na których prowadzone są wyłącznie publiczne i niepubliczne przedszkola, szkoły, placówki, poradnie i ośrodki objęte systemem oświaty, o których mowa w art. 2 pkt 1-8 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku – Prawo oświatowe, a także żłobki i kluby dziecięce, o których mowa w art. 2 ust. 1 i art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do 3 lat, zgodnie z uchwałą nr XX/162/2020 Rady Miejskiej Białogardu z dnia 29 kwietnia 2020 roku w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli niektórych nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego poz. 2599).

W związku z powyższym tylko właściciele w/w nieruchomości niezamieszkałych są uprawnieni do złożenia w/w oświadczeń.

Oświadczenia składać należy Burmistrzowi Białogardu na adres Urzędu Miasta Białogard, ul. 1 Maja 18, 78-200 Białogard.

Niniejszą informację w dniu 21 lipca 2022 roku:
1) zamieszczono na stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miasta Białogard
2) zamieszczono na stronie internetowej Urzędu Miasta Białogard,
3) udostępniono w sposób zwyczajowo przyjęty poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń przed Urzędem Miasta Białogard, ul. 1 Maja 18, 78-200 Białogard.

 

 

Informacja o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomosci niezamieszkałych

 

 

fot. UM Białogard



Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *